Ústav lekárskej informatiky a simulátorovej medicíny, Lekárska fakulta Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, https://www.upjs.sk/lekarska-fakulta/ustav/lekarska-informatika/

Databázy v MS Access

Autor: Jaroslav Majerník, Andrea Kačmariková, Lenka Urbanská

anotačný obrázok

Databázové nástroje umožňujú zbierať, uchovávať, spracovávať a vyhodnocovať informácie rôzneho charakteru. Množstvo a kvalita spracovaných informácií pritom často rozhodujú o úspechu osobných, podnikateľských či výskumných činností. Pomocou databáz je možné uchovávať údaje o osobách, tovaroch, službách a pod. Na rozdiel od tabuľových procesorov sú údaje ukladané do niekoľkých samostatných tabuliek, ktoré sú vzájomne prepojené. Okrem odstránenia duplicitnej evidencie údajov poskytujú dokonalejší spôsob vyhľadávania i možnosti ukladania väčších objemov údajov.

Práca s tabuľkovým procesorom nielen pre študentov

Autor: Jaroslav Majerník, Marián Švída, Lenka Urbanská

anotačný obrázok

Pre efektívne hromadné spracovanie matematických a štatistických údajov je použitie tabuľkového procesora dnes už samozrejmosťou. Programové vybavenie procesora umožňuje presne spracovať a vyhodnotiť číselné, textové, dátumové, logické a ďalšie špeciálne informácie. Po ich spracovaní je možné výsledky distribuovať ďalej buď v natívnej forme tabuľkového procesora alebo exportovať vo forme voliteľného súboru.

Práca s textovým editorom nielen pre študentov

Autor: Jaroslav Majerník, Marián Švída, Martina Habiňaková, Lenka Urbanská, Andrea Kačmariková

anotačný obrázok

Spracovanie textových dokumentov patrí k základom počítačovej gramotnosti. Používatelia by mali pochopiť fundamentálne princípy práce s textovým editorom a mali by byť schopní vykonávať operatívne úlohy spojené s vytváraním, formátovaním a konečnými úpravami tak, aby vytvárané dokumenty boli pripravené k ďalšej distribúcii. Zvládnutie pokročilejších funkcií textových editorov však vyžaduje skúsenosti, ktoré je okrem iného potrebné budovať aj štúdiom rozsiahlych manuálov a návodov.

Databázy v MS Access - sprievodné texty k praktickým cvičeniam

Autor: Jaroslav Majerník, Andrea Kačmariková

anotačný obrázok

Vysokoškolský učebný text je určený poslucháčom lekárkych fakúlt, študentom vysokých škôl netechnického zamerania i všetkým začiatočníkom v práci s databázami. Uvedie čitateľa do problematiky databázového spracovania údajov a vysvetlí základné princípy, ktoré je potrebné poznať pri tvorbe relačných databáz.

Majerník J., Kačmariková A.: Databázy v MS Access - sprievodné texty k praktickým cvičeniam, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, ŠafárikPress, Košice 2023, ISBN  978-80-574-0236-7, DOIhttps://doi.org/10.33542/DMA-0236-7.

Základy informačných technológií

Autor: Jaroslav Majerník, Zuzana Pella

anotačný obrázok

Vybrané prezentácie základov informačných technológií sú určené študentom netechnických odborov. Ozrejmujú problematiku výpočtovej techniky a informačných a komunikačných technológií. Sú určené predovšetkým pre začiatočníkov, ale užitočné informácie tu môžu nájsť aj skúsenejší používatelia. Obsahovo sú zamerané tak, aby úvod to tejto problematiky bol zvládnuteľný aj bez predošlých znalostí práce s počítačom a aby poskytli základy, potrebné k dosiahnutiu počítačovej gramotnosti.

Podmienky používania portálu UPJŠ LF

Autor: Jaroslav Majerník

anotačný obrázok

Didaktické materiály zverejňované na výučbovom portáli Lekárskej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach sú chránené autorským právom. Bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa sa preto nesmie žiadna časť zverejneného materiálu prevziať alebo inak ďalej šíriť.

Copyright (c) 2008 - 2023, UPJŠ LF. Všetky práva vyhradené.

Symposium on New Era in Medical Education

Autor: Jaroslav Majerník

anotačný obrázok

Počas jari 2020, vzhľadom na postupujúcu pandémiu COVID-19, vznikla potreba v krátkom čase presunúť výučbu do online prostredia. Táto potreba sa dotkla všetkých vysokých škôl, vrátane lekárskych, kde veľká časť výučby prebieha formou praktických cvičení a klinickej praxe. Tím projektu NEWMED preto analyzoval prechod na online výučbu v zúčastnených inštitúciách a vytvoril metodickú príručku pre akademikov, ktorá poskytuje informácie o vhodných vyučovacích metódach a nástrojoch. Pridajte sa k nám počas nášho multiplikačného podujatia, ktoré sa uskutoční 1.12.2022 na Lekárskej fakulte v Košiciach a vypočujte si, zdieľajte a diskutujte o témach, ktoré menia prístup k vzdelávaniu v medicíne počas pandémie a po nej.

Bioštatistika

Autor: Jaroslav Majerník

anotačný obrázok

Zámerom tohto študijného materiálu je poskytnúť študentom prehľad základných štatistických charakteristík, metód a testov používaných k opisu a hodnoteniu rôznych súborov medicínskych údajov. Tu ponúkaná teória by mala pomôcť študentom lekárskych a zdravotníckych študijných programov naučiť sa a zvládnuť pojmy a koncepty, s ktorými budú pracovať počas praktických cvičení. Prezentácie tvoria iba základ potrebný na pochopenie úlohy (bio)štatistiky v klinickom vedeckom výskume a na podrobnejšie štúdium konkrétnych tém by mali byť použité aj ďalšie odporúčané literárne zdroje.

Práca vznikla v rámci riešenia projektu národnej grantovej agentúry KEGA 011UPJŠ-4/2019 "Zvyšovanie kompetencií a úrovne kritického myslenia študentov medicínskych študijných programov s využitím simulačných nástrojov problémovo orientovaného vzdelávania a medicíny založenej na dôkazoch".

CLEVER Prípady virtuálnych pacientov z urgentnej medicíny

Autor: Jaroslav Majerník, Adrian Ciureanu, Daniel Schwarz

anotačný obrázok

Virtuálne scenáre pre urgentnú medicínu sú vyvíjané a zdokonaľované v rámci projektových aktivít autorov a ich primárnym cieľom je podporovať rozvoj kritického myslenia u študentov medicínskych a zdravotníckych odborov. Individuálne simulácie pacientov prispievajú k rozširovaniu prístupu učenia založeného na prípadoch, ktoré je blízke potrebám reálnej praxe.

Sú pre vás scenáre virtuálnych pacientov užitočné? Požadovali by ste virtuálnych pacientov aj z iných odborov? Máte nejaké pripomienky alebo návrhy na vylepšenie? Prosím, poskytnite nám váš názor vyplnením krátkeho dotazníka.

CLEVER Prípady virtuálnych pacientov z ortopédie

Autor: Jaroslav Majerník, Adrian Ciureanu, Daniel Schwarz

anotačný obrázok

Virtuálne scenáre pre ortopédiu sú vyvíjané a zdokonaľované v rámci projektových aktivít autorov a ich primárnym cieľom je podporovať rozvoj kritického myslenia u študentov medicínskych a zdravotníckych odborov. Individuálne simulácie pacientov prispievajú k rozširovaniu prístupu učenia založeného na prípadoch, ktoré je blízke potrebám reálnej praxe.

Sú pre vás scenáre virtuálnych pacientov užitočné? Požadovali by ste virtuálnych pacientov aj z iných odborov? Máte nejaké pripomienky alebo návrhy na vylepšenie? Prosím, poskytnite nám váš názor vyplnením krátkeho dotazníka.