Databázy v MS Access

Databázové nástroje umožňujú zbierať, uchovávať, spracovávať a vyhodnocovať informácie rôzneho charakteru. Množstvo a kvalita spracovaných informácií pritom často rozhodujú o úspechu osobných, podnikateľských či výskumných činností. Pomocou databáz je možné uchovávať údaje o osobách, tovaroch, službách a pod. Na rozdiel od tabuľových procesorov sú údaje ukladané do niekoľkých samostatných tabuliek, ktoré sú vzájomne prepojené. Okrem odstránenia duplicitnej evidencie údajov poskytujú dokonalejší spôsob vyhľadávania i možnosti ukladania väčších objemov údajov.
Práca s tabuľkovým procesorom nielen pre študentov

Pre efektívne hromadné spracovanie matematických a štatistických údajov je použitie tabuľkového procesora dnes už samozrejmosťou. Programové vybavenie procesora umožňuje presne spracovať a vyhodnotiť číselné, textové, dátumové, logické a ďalšie špeciálne informácie. Po ich spracovaní je možné výsledky distribuovať ďalej buď v natívnej forme tabuľkového procesora alebo exportovať vo forme voliteľného súboru.
Práca s textovým editorom nielen pre študentov

Spracovanie textových dokumentov patrí k základom počítačovej gramotnosti. Používatelia by mali pochopiť fundamentálne princípy práce s textovým editorom a mali by byť schopní vykonávať operatívne úlohy spojené s vytváraním, formátovaním a konečnými úpravami tak, aby vytvárané dokumenty boli pripravené k ďalšej distribúcii. Zvládnutie pokročilejších funkcií textových editorov však vyžaduje skúsenosti, ktoré je okrem iného potrebné budovať aj štúdiom rozsiahlych manuálov a návodov.
Databázy v MS Access - sprievodné texty k praktickým cvičeniam

Vysokoškolský učebný text je určený poslucháčom lekárkych fakúlt, študentom vysokých škôl netechnického zamerania i všetkým začiatočníkom v práci s databázami. Uvedie čitateľa do problematiky databázového spracovania údajov a vysvetlí základné princípy, ktoré je potrebné poznať pri tvorbe relačných databáz.
Majerník J., Kačmariková A.: Databázy v MS Access - sprievodné texty k praktickým cvičeniam, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, ŠafárikPress, Košice 2023, ISBN 978-80-574-0236-7, DOI: https://doi.org/10.33542/DMA-0236-7.
Symposium on New Era in Medical Education

Počas jari 2020, vzhľadom na postupujúcu pandémiu COVID-19, vznikla potreba v krátkom čase presunúť výučbu do online prostredia. Táto potreba sa dotkla všetkých vysokých škôl, vrátane lekárskych, kde veľká časť výučby prebieha formou praktických cvičení a klinickej praxe. Tím projektu NEWMED preto analyzoval prechod na online výučbu v zúčastnených inštitúciách a vytvoril metodickú príručku pre akademikov, ktorá poskytuje informácie o vhodných vyučovacích metódach a nástrojoch. Pridajte sa k nám počas nášho multiplikačného podujatia, ktoré sa uskutoční 1.12.2022 na Lekárskej fakulte v Košiciach a vypočujte si, zdieľajte a diskutujte o témach, ktoré menia prístup k vzdelávaniu v medicíne počas pandémie a po nej.
CLEVER Prípady virtuálnych pacientov z urgentnej medicíny

Virtuálne scenáre pre urgentnú medicínu sú vyvíjané a zdokonaľované v rámci projektových aktivít autorov a ich primárnym cieľom je podporovať rozvoj kritického myslenia u študentov medicínskych a zdravotníckych odborov. Individuálne simulácie pacientov prispievajú k rozširovaniu prístupu učenia založeného na prípadoch, ktoré je blízke potrebám reálnej praxe.
Sú pre vás scenáre virtuálnych pacientov užitočné? Požadovali by ste virtuálnych pacientov aj z iných odborov? Máte nejaké pripomienky alebo návrhy na vylepšenie? Prosím, poskytnite nám váš názor vyplnením krátkeho dotazníka.
CLEVER Prípady virtuálnych pacientov z ortopédie

Virtuálne scenáre pre ortopédiu sú vyvíjané a zdokonaľované v rámci projektových aktivít autorov a ich primárnym cieľom je podporovať rozvoj kritického myslenia u študentov medicínskych a zdravotníckych odborov. Individuálne simulácie pacientov prispievajú k rozširovaniu prístupu učenia založeného na prípadoch, ktoré je blízke potrebám reálnej praxe.
Sú pre vás scenáre virtuálnych pacientov užitočné? Požadovali by ste virtuálnych pacientov aj z iných odborov? Máte nejaké pripomienky alebo návrhy na vylepšenie? Prosím, poskytnite nám váš názor vyplnením krátkeho dotazníka.
CLEVER Prípady virtuálnych pacientov z kardiológie

Virtuálne scenáre pre kardiológiu sú vyvíjané a zdokonaľované v rámci projektových aktivít autorov a ich primárnym cieľom je podporovať rozvoj kritického myslenia u študentov medicínskych a zdravotníckych odborov. Individuálne simulácie pacientov prispievajú k rozširovaniu prístupu učenia založeného na prípadoch, ktoré je blízke potrebám reálnej praxe.
Sú pre vás scenáre virtuálnych pacientov užitočné? Požadovali by ste virtuálnych pacientov aj z iných odborov? Máte nejaké pripomienky alebo návrhy na vylepšenie? Prosím, poskytnite nám váš názor vyplnením krátkeho dotazníka.
Konferencia MEFANET 2021

Vzdelávacia sieť lekárskych fakúlt MEFANET organizuje v roku 2021 ďalší ročník konferencie lekárskych a zdravotníckych fakúlt Českej republiky a Slovenskej republiky s medzinárodnou účasťou. On-line registrácia na konferenciu MEFANET 2021, ktorá sa bude konať v dňoch 23. - 24. novembra 2021 v univerzitnom kampuse Bohunice (SIMU) a v kongresových priestoroch hotela Continental v Brne bola spustená na webovej stránke projektu MEFANET.
Online vzdelávanie – postrehy a komentáre študentov

Máte nejaké pripomienky alebo návrhy týkajúce sa online vzdelávania? Podeľte sa o ne s nami pomocou online dotazníka. Vaše komentáre a návrhy nám pomôžu identifikovať medzery a lepšie zacieliť online podporu vzdelávania. Cieľom tohto dotazníka je zvýšiť kvalitu online vzdelávania. Dotazník je anonymný a nezhromažďuje žiadne osobné údaje. Vyplnenie vám zaberie približne 10 minút v závislosti od rozsahu vašich odpovedí na otvorené otázky.