Zobrazovacie metódy

Priložený výučbový materiál: PPT prednáška na tému Zobrazovacie metódy. Prednáška je zameraná na zobrazovacie metodiky používané v diagnostike v neurológii. Jedná sa o metodiky ako sú počítačová tomografia (CT), CT angiografia, CT perfúzia, magnetická rezonancia (MRI) a digitálna subtrakčná angiografia (DSA). Každá metodika obsahuje popis princípu na akom funguje, indikácie vyšetrenia a základný popis patologických nálezov.
Kôrové syndrómy

Priložený výučbový materiál: PPT prednáška na tému Kôrové syndrómy. Obsah predkladanej osnovy prezentácie k prednáške určenej pre študentov v odbore všeobecného lekárstva je zameraný na ozrejmenie a popis klinickej manifestácie lézií jednotlivých kôrových oblastí resp. syndromológiu lézií mozgových lalokov.
Elektroencefalografia, polysomnografia a poruchy spánku

Priložený výučbový materiál: PPT prednáška na tému Elektroencefalografia (EEG), polysomnografia (PSG) a spánkové poruchy. Cieľom prednášky je popísať základné princípy elektroencefalografie, postup vyšetrenia, indikácie na EEG vyšetrenie a základné interpretácie EEG záznamu. Taktiež prednáška pojednáva o princípe a indikáciách a interpretácii výsledkov z polysomnografického vyšetrenia. Posledná časť prednášky je venovaná poruchám spánku - ich klasifikácii, diagnostike (polysomnografia, MSLT) a liečbe.
Neurológia 1 - prednášky pre študentov všeobecného lekárstva

Podklady k prednáškam z predmetu Neurológia 1 sú určené pre študentov všeobecného lekárstva a prezentujú jednotlivé témy podľa učebných osnov tohto klinického predmetu. Prezentované podklady z prednášok majú študentom slúžiť ako pomocný študijný materiál k oblastiam, ktoré je po potrebné ovládať pre pochopenie základných princípov aplikovaných v neurológii.
Neurológia 1 - prednášky pre študentov zubného lekárstva

Podklady k prednáškam z predmetu Neurológia 1 sú určené pre študentov zubného lekárstva a prezentujú jednotlivé témy podľa učebných osnov tohto klinického predmetu. Prezentované podklady z prednášok majú študentom slúžiť ako pomocný študijný materiál k oblastiam, ktoré je po potrebné ovládať pre pochopenie základných princípov aplikovaných v neurológii.
Cievne mozgové príhody - prezentácia pre študentov všeobecného lekárstva

Prednáška na tému cerebrovaskulárne ochorenia je venovaná študentom 4. ročníka všeobecného lekárstva. Pojednáva o diagnostike, liečbe a prevencii ochorení ako sú ischemická náhla cievna mozgová príhoda, trombóza mozgových splavov, venózne infarkty mozgu a ischemické poškodenie miechy. Hlavná časť prednášky je zameraná na problematiku ischemickej cievnej mozgovej príhody, jej prejavy, priebeh, diagnostiku, patomechanizmus, etiológiu, liečbu a prevenciu.
Vertebrogénne ochorenia

Predkladaná prednáška pre študentov 4. ročníka všeobecného lekárstva pojednáva o vertebrogénnych ochoreniach charakteru diskopatie, spondylopatie degeneratívnej, traumatologickej ako aj netraumatickej (zápalovej) etiológie vedúce k poškodeniu struktúr ako sú miecha a miechové nervy. Pojednáva o najčastejších vertebrogénnych algických syndrómoch.
Neurológia pre odbor Ošetrovateľstvo

Príspevok obsahuje súbor on-line prednášok z predmetu Neurológia určených pre študentov denného štúdia bakalárskeho študijného odboru Ošetrovateľstvo. Prednášky majú študentom slúžiť ako pomocný študijný materiál pre štúdium jednotlivých tém neurológie, tak ako sú obsiahnuté v učebnej osnove predmetu.
Neurológia pre fyzioterapeutov

Príspevok obsahuje súbor on-line prednášok a praktických cvičení z predmetu Neurológia určených pre študentov denného štúdia bakalárskeho študijného odboru Fyzioterapia. Prednášky a praktické cvičenia majú študentom slúžiť ako pomocný študijný materiál pre štúdium jednotlivých tém neurológie, tak ako sú obsiahnuté v učebnej osnove predmetu.
Ako sa učiť a nezabúdať – Princípy mozgovo-kompatibilného učenia

Kniha je primárne určená študentom prvých ročníkov vysokých škôl, ale je vhodná pre každého, kto sa potrebuje učiť. Študenti si v nej nájdu základné princípy učenia sa, ako si vedomosti uchovať, ako sa koncentrovať, neplytvať časom, nestresovať sa pred testom, či skúškou a mnoho iných praktických rád. Osvojením si jednoduchých poznatkov sa bude študent schopný učiť sa efektívne s princípmi mozgovo-kompatibilného učenia tak, aby si v čo najkratšom čase osvojil čo najviac informácií s maximálnou retenciou, t. j. s minimálnym zabúdaním.
Adriana Boleková a kol.: Ako sa učiť a nezabúdať – Princípy mozgovo-kompatibilného učenia, Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, ŠafárikPress, Košice 2020, ISBN 978-80-8152-898-9.