Bioštatistika

Zámerom tohto študijného materiálu je poskytnúť študentom prehľad základných štatistických charakteristík, metód a testov používaných k opisu a hodnoteniu rôznych súborov medicínskych údajov. Tu ponúkaná teória by mala pomôcť študentom lekárskych a zdravotníckych študijných programov naučiť sa a zvládnuť pojmy a koncepty, s ktorými budú pracovať počas praktických cvičení. Prezentácie tvoria iba základ potrebný na pochopenie úlohy (bio)štatistiky v klinickom vedeckom výskume a na podrobnejšie štúdium konkrétnych tém by mali byť použité aj ďalšie odporúčané literárne zdroje.
Práca vznikla v rámci riešenia projektu národnej grantovej agentúry KEGA 011UPJŠ-4/2019 "Zvyšovanie kompetencií a úrovne kritického myslenia študentov medicínskych študijných programov s využitím simulačných nástrojov problémovo orientovaného vzdelávania a medicíny založenej na dôkazoch".
Medicína založená na dôkazoch

Medicína založená na dôkazoch je predmetom, v rámci ktorého sú študentom doktorských a zdravotníckych študijných odborov ozrejmené informácie o systematickom medicínskom výskume, jeho výsledkoch ako aj o spôsoboch využívania rozsiahleho množstva relevantných medicínskych zdrojov. Študenti pochopia spôsoby kritického hodnotenia platnosti a sily klinicky najrelevantnejších vedeckých prác, ale aj to akým spôsobom môžu byť ich výsledky využívane v každodennej klinickej praxi.
Práca vznikla v rámci riešenia projektu národnej grantovej agentúry KEGA 011UPJŠ-4/2019 "Zvyšovanie kompetencií a úrovne kritického myslenia študentov medicínskych študijných programov s využitím simulačných nástrojov problémovo orientovaného vzdelávania a medicíny založenej na dôkazoch".
Databázy v MS Access

Databázové nástroje umožňujú zbierať, uchovávať, spracovávať a vyhodnocovať informácie rôzneho charakteru. Množstvo a kvalita spracovaných informácií pritom často rozhodujú o úspechu osobných, podnikateľských či výskumných činností. Pomocou databáz je možné uchovávať údaje o osobách, tovaroch, službách a pod. Na rozdiel od tabuľových procesorov sú údaje ukladané do niekoľkých samostatných tabuliek, ktoré sú vzájomne prepojené. Okrem odstránenia duplicitnej evidencie údajov poskytujú dokonalejší spôsob vyhľadávania i možnosti ukladania väčších objemov údajov.
CLEVER Prípady virtuálnych pacientov z urgentnej medicíny

Virtuálne scenáre pre urgentnú medicínu sú vyvíjané a zdokonaľované v rámci projektových aktivít autorov a ich primárnym cieľom je podporovať rozvoj kritického myslenia u študentov medicínskych a zdravotníckych odborov. Individuálne simulácie pacientov prispievajú k rozširovaniu prístupu učenia založeného na prípadoch, ktoré je blízke potrebám reálnej praxe.
Sú pre vás scenáre virtuálnych pacientov užitočné? Požadovali by ste virtuálnych pacientov aj z iných odborov? Máte nejaké pripomienky alebo návrhy na vylepšenie? Prosím, poskytnite nám váš názor vyplnením krátkeho dotazníka.
CLEVER Prípady virtuálnych pacientov z ortopédie

Virtuálne scenáre pre ortopédiu sú vyvíjané a zdokonaľované v rámci projektových aktivít autorov a ich primárnym cieľom je podporovať rozvoj kritického myslenia u študentov medicínskych a zdravotníckych odborov. Individuálne simulácie pacientov prispievajú k rozširovaniu prístupu učenia založeného na prípadoch, ktoré je blízke potrebám reálnej praxe.
Sú pre vás scenáre virtuálnych pacientov užitočné? Požadovali by ste virtuálnych pacientov aj z iných odborov? Máte nejaké pripomienky alebo návrhy na vylepšenie? Prosím, poskytnite nám váš názor vyplnením krátkeho dotazníka.
CLEVER Prípady virtuálnych pacientov z kardiológie

Virtuálne scenáre pre kardiológiu sú vyvíjané a zdokonaľované v rámci projektových aktivít autorov a ich primárnym cieľom je podporovať rozvoj kritického myslenia u študentov medicínskych a zdravotníckych odborov. Individuálne simulácie pacientov prispievajú k rozširovaniu prístupu učenia založeného na prípadoch, ktoré je blízke potrebám reálnej praxe.
Sú pre vás scenáre virtuálnych pacientov užitočné? Požadovali by ste virtuálnych pacientov aj z iných odborov? Máte nejaké pripomienky alebo návrhy na vylepšenie? Prosím, poskytnite nám váš názor vyplnením krátkeho dotazníka.
Konferencia MEFANET 2021

Vzdelávacia sieť lekárskych fakúlt MEFANET organizuje v roku 2021 ďalší ročník konferencie lekárskych a zdravotníckych fakúlt Českej republiky a Slovenskej republiky s medzinárodnou účasťou. On-line registrácia na konferenciu MEFANET 2021, ktorá sa bude konať v dňoch 23. - 24. novembra 2021 v univerzitnom kampuse Bohunice (SIMU) a v kongresových priestoroch hotela Continental v Brne bola spustená na webovej stránke projektu MEFANET.
Online vzdelávanie – postrehy a komentáre študentov

Máte nejaké pripomienky alebo návrhy týkajúce sa online vzdelávania? Podeľte sa o ne s nami pomocou online dotazníka. Vaše komentáre a návrhy nám pomôžu identifikovať medzery a lepšie zacieliť online podporu vzdelávania. Cieľom tohto dotazníka je zvýšiť kvalitu online vzdelávania. Dotazník je anonymný a nezhromažďuje žiadne osobné údaje. Vyplnenie vám zaberie približne 10 minút v závislosti od rozsahu vašich odpovedí na otvorené otázky.
Medicínska informatika

Medicínska informatika predstavuje vednú disciplínu zaoberajúcu sa systematickým spracovaním údajov, informácií a poznatkov v medicíne a zdravotnej starostlivosti. Informatika v medicíne má teda svoje nezastupiteľné miesto a ovplyvňuje fungovanie celého systému zdravotníctva i vzdelávacej prípravy jeho zamestnancov. Priložené prezentácie a učebnica sumarizújú súbor poznatkov, ktoré jo možné použiť ako základ pri štúdiu tejto problematiky.
Úvod do (bio)štatistiky

Bioštatistika predstavuje súbor metód na plánovanie biologických experimentov, získavanie rôznych medicínskych údajov a následné organizovanie, prezentáciu, analýzu, interpretáciu a znázorňovanie výsledkov a hodnotení. Našim cieľom v rámci predmetu Medicínska informatika a štatistika je poskytnúť študentom základné informácie potrebné na realizáciu základných analýz a interpretáciu rôznych typov štúdií.
Práca vznikla v rámci riešenia projektu národnej grantovej agentúry KEGA 011UPJŠ-4/2019 "Zvyšovanie kompetencií a úrovne kritického myslenia študentov medicínskych študijných programov s využitím simulačných nástrojov problémovo orientovaného vzdelávania a medicíny založenej na dôkazoch".