Psychológia a medicínska komunikácia [1. PK/PMK-ZL/18]

Psychológia a medicínska komunikácia - prednášky pre študentov Zubného lekárstva

Autor: Martina Ružičková, Juraj Martonyik

anotačný obrázok

Prednášky v slovenskom jazyku aktualizované od akad.roka 2023/2024 sú určené pre poslucháčov odboru Zubné lekárstvo v 2. ročníku. Obsahujú poznatky teoretické, ako aj prakticky využiteľné pri stomatologickom ošetrení a nadväzujú na ne cvičenia z tohto predmetu. Prednášky zahŕňajú témy komunikácie, profesionálneho vzťahu a kooperácie zubára a pacienta, psychológie osobnosti v norme aj patológii, ďalej témy duševných porúch a možností ich liečby, dentálneho zdravia a psychológie návykov, psychologického stresu, či psychológie emócií v norme a patológii.

Psychológia ako aplikovaný vedný odbor

Autor: Milana Kovaničová

anotačný obrázok

Prednáška oboznamuje študentov zubného lekárstva so základmi klinickej psychológie. Dôležitosť psychológie je čoraz viacej v medicíne uznávaná, prednáška poukazuje na využitie psychodiagnostiky a psychoterapie ako liečebnej metódy v medicíne. Jedná o širokú disciplínu, ktorá zahŕňa mnoho odborov a jej aplikovanie v stomatológii má tak isto svoj význam.

Psychoterapia

Autor: Milana Kovaničová

anotačný obrázok

Prednáška o psychoterapii sa zameriava na základný prehľad súčasných prístupov v psychoterapii. Uvádzajú sa v nej bazálne metódy psychoterapie, formy a úrovne psychoterapie. Poskytuje základné informácie o hypnóze ako liečebnej metóde, ako aj o iných metódach používaných psychoterapeutmi v súčastnosti. Prednáška je určená pre študentov predmetu Psychológia a medicínska komunikácia, môže slúžiť aj ako zdroj informácií pre ďalšie predmety ako je napr. Psychoterapia.

Komunikácia v stomatológii, vzťah lekár - pacient

Autor: Martina Ružičková

anotačný obrázok

V prednáške sa študent oboznamuje s hlavnými faktormi, ktoré ovplyvňujú interakciu stomatológ - pacient: verbálne a neverbálne prvky používané v ich vzájomnej komunikácii, ako vplývajú na liečbu pacienta, ako správne komunikovať s pacientmi s rôznymi ťažkosťami - hendikepovanými (pohybovo, zmyslovo, mentálne a rečovo), úzkostnými, pacientmi v strese. Dozvedia sa, ako zlepšiť komunikáciu a akých chýb sa v stomatologickej praxi pri liečbe rôznych pacientov vyvarovať.